To tu właśnie gracze Traviana sie spodkają
W grze istnieją 4 rodzaje surowców: drewno, glina, żelazo i zboże. Produkowane są w (kolejno) lasach, kopalniach gliny, kopalniach żelaza i na polach. Rozbudowując te obiekty, zwiększa się wydobycie odpowiedniego surowca, ale również zwiększa się populacja osady. Każda jednostka i budynek (w przenośni) potrzebują żywności, która automatycznie jest odliczana od produkcji zboża. Gdy zapotrzebowania na zboże jest wyższe niż produkcja, umiera taka ilość jednostek, aby zrównać poziom produkcji zboża i zapotrzebowania.
W przypadku gdy pole osiąga poziom piąty możliwe staje się wybudowanie młyna, który zwiększa produkcję zboża o 5% na poziom (maksymalnie 5 poziomów - 25%). Gdy dowolny obiekt produkujący surowce osiąga poziom 10, a główny budynek ma poziom 5, możliwe jest wybudowanie kolejnego podwyższająca produkcji (drewno - tartak, glina - cegielnia, żelazo - huta stali, zboże - piekarnia (wymaga 5 poziomu młyna)), który tak samo jak młyn może mieć maksymalnie 5 poziomów (podwyższyć produkcję o 25%).
Jeśli wydobycie jest tak duże, że standardowy limit (800 sztuk) jest zbyt niski, to można zbudować magazyn surowców (drewno, glina, żelazo), lub spichlerz (zboże).
Offline